truck fører som løfter på varer

truckfører kurs

truck og maskinsimulator
Informazioni in altre lingue.
polske flagget
engelsk flagget
spanske flagget

Corso per camionista

La formazione è redditizia!

La legge sull'ambiente di lavoro richiede ai conducenti di camion di seguire corsi per conducenti di camion con formazione teorica e pratica. L'istruzione ripaga, poiché i conducenti di camion addestrati riducono il rischio di lesioni e incidenti per persone, merci ed edifici. Inoltre, i dipendenti con patente di guida per camion sono più produttivi.

A chi è adatto il nostro corso per camionisti?

Tutti coloro che guidano un camion devono avere una formazione per conducenti di camion, compreso il personale temporaneo, il personale di manutenzione e i supervisori.

Cosa vogliamo ottenere con i nostri corsi per camionisti?

Lo scopo della formazione è di fornire al conducente del camion una buona formazione di base teorica e pratica sull'uso sicuro dei camion, in modo da evitare incidenti e inconvenienti legati alla guida del camion.
La formazione offre ai candidati una buona visione dei principi di costruzione, funzionamento, manutenzione e utilizzo del carrello

Contenuti:

• Modulo 1.1 Parte comune, Gru-Camion-Macchina

• Modulo 2.2 Formazione teorica, Carrelli di sollevamento e accatastamento per autocarri

• Modulo 3.2 Formazione pratica di base, camion

Attrezzature di lavoro soggette a requisiti per la formazione certificata sulla sicurezza.

Carrelli di sollevamento e accatastamento merci con posto di guida fisso sul carrello.

Regolamenti sull'esecuzione del lavoro, sull'uso delle attrezzature di lavoro e sui requisiti tecnici associati. 1357. Ordine n. 703 Capitolo 10 -  § 10.3

Documentazione:

I certificati del corso vengono rilasciati al superamento del corso.
I certificati di competenza sui camion vengono rilasciati dal registro centrale per la formazione sulla sicurezza dopo aver guidato presso la scuola MTK sui tipi di camion pertinenti.

Allenamento al simulatore  :

Oltre alla guida su macchine ordinarie, tutti gli studenti che seguiranno i corsi tramite noi avranno la possibilità di esercitarsi sul nostro simulatore. La macchina ha compiti di esercizio che rendono il tuo allenamento così realistico che ti sembrerà di guidare un camion.

Truckførerkurs

Ofte spurte spørsmål:

Hvem trenger truckførerkurs?

Alle som skal føre truck i Norge må ha gyldig kompetansebevis. Dette oppnås ved å ta sertifisert sikkerhetsopplæring på den eller de trucktyper du skal føre. Teoridelen er felles for alle typer. Den praktiske delen gjennomføres pr trucktype.

Hvilke trucktyper har vi?

• T1 – Trekk-, plukk-, plattform- og palletruck.

• T2 – Skyvemast- og støttebeinstruck.

• T3 – Svinggaffeltruck og førerløftende truck.

• T4 – Motvektstruck.

• T5 – Sidelaster.

• T8 – Stortruck.

• C1 – Teleskoptruck med løftekapasitet inntil 10 tonn.

• C2 – Rundtsvingende teleskoptruck med løftekapasitet inntil 10 tonn

Hvem krever gjennomført truckfører-opplæring?

“Forskrift om utførelse av arbeid” handler om kravene som stilles til all bruk av arbeidsutstyr, trucker inkludert. Arbeidsgiver har ansvaret å påse at arbeidstaker får opplæring, øvelse og instruksjon i henhold til denne forskrift. Du finner Hele forskriften på Lovdata.

Krav til forkunnskaper?

Det er ingen krav om forkunnskaper for å gjennomføre kurs/opplæring for T1 – T5. For teleskoptruck (klasse C1 og C2) kreves kompetansebevis på enten truck (klasse T), anleggsmaskin (klasse M) eller lastebilkran (G8). Det stilles ingen krav til sertifikat for personbil.

Hvem kan ta kurset?

For å kunne føre truck på egen hånd må du være fylt 18 år, men opplæringen kan starte ved fylte 17 år. Kompetansebeviset utstedes da ved fylte 18 år.

Holder dere kurs på forespørsel?

Det er ikke alltid at de oppsatte kursdatoene passer for alle. Vi er fleksible og stiller opp om noen trenger kurs eller oppkjøring på kort varsel. Ta kontakt, så finner vi en løsning.

Hvor lenge varer sertifikatet?

Sertifikatet varer per definisjon evig. Dog må du selv vurdere om du er skikket til å føre truck. Dersom det er lenge tid siden sist du kjørte truck, bør du vurdere å ta opplæringen på nytt.

Hva koster et truckførerkurs?

Pris påvirkes av to forhold: Om du tar praksisen gjennom Mtk skolen , eller som fadderavtale i bedrift. Og hvilke(n) truck(er) du ønsker opplæring på. Klikk på et av våre truckførerkurs i kurskalenderen, og regn ut prisen for din opplæring.

MTK skolen har også rammeavtale med Nav Vestfold og telemark på truck kursene . Kontakt ditt Nav kontor for mer informasjon .

Søkeord : Truckførerkurs -truckfører kurs-truckfører-truckførerkurs tønsberg-truckførerkurs vestfold-Mtkskolen-Truckskole-Truckførerbevis-Trucklappen-Truckfører-Motvektstruck-T4 truck-T2 truck-T3 truck -teleskoptruck-Teleskop truck-storttruck-T8 truck-Stortruck kurs -kometanse-motvektstruck- truck sertifikat- truckførerkurs t1-t4-​truckførerbevis pris-

truckfører kurs,Truckførerkurs,truck kurs,truckførerkurs trondheim,truckførerkurs oslotruckførerkurs stavanger,

truckførerbevis,stortruck,Forklift,truckførerkursbergen,truckførerkurstromsø,truckførerkurstønsberg,truckførerkursdrammen,teleskoptruck,trucksertifikat,truckførerkursfredrikstad,truckførerkurshønefoss,truckførerkursålesund,Stortruck,t5 truck,truck t1,forklift license,truckførerkurs lillestrøm,truckførerkurs t1,truckførerkurs pris,Støttebenstruck,truckførerkurs kristiansand,t1 truck,truckførerkurs moss,Snile,Truckførerbevis,teleskoptruck c1,Støttebenstrucker,Teleskoptruck,t1 truck kurs,truckt5,kompetansebevis truck,truckførerkurs jessheim,truck typer,c1 truck,Truckfører,teleskoptruck kurs,truckførerbevis t1,gaffeltruck sertifikat,

truckførerbevis pris,Trucktyper,snile truck,t1 truck krav,truck sertifikat klasser,truck lappen,t4 truck,kurs hamar,